čtvrtek 12. října 2017

ZÁPLAVA NADĚJE



Podzim je barevný čas. Listí je žluté a červené, voní ve větru, a když zasvítí slunce, je to prostě kouzelné. Pak přijde sychravo a šedo a všechno najednou působí jinak. Kolísá podzimní počasí a kolísá i moje nálada. 

V řadě dnů náročných se někdy stane, že přijde takový, kdy se zdá všechno prostě skvělé. A je úplně jedno, jestli svítí slunce nebo prší. Dnes to přišlo – den, který byl záplavou naděje. 

Jak se takový den pozná?

No, u mně je to třeba když...

...mě doma ráno dítko obejme, aniž bych si o to řekla…

...přijdeme do školní šatny, a tam na synka čeká nejen asistentka, ale i spolužačka, která nedala jinak, než že ho půjde taky uvítat…

...když zjistím, že děti se o Kubu starají a podporují ho; za každé čtení nahlas nebo jiné zapojení do aktivit třídy mu TLESKAJÍ…

...když přijdu na první třídní schůzku a slyším jen chválu, chválu a chválu…

...když v té třídě vidím Kubovy výkresy, které se od ostatních nijak moc neliší…

...když zjistím, že jeho asistentka s ním není každou minutu, ale dopřává mu i volnost a samostatnost a on to zvládá...

...když ho pak chci za uplynulou dřinu ve škole odměnit a jeho největší odměnou je to, že společně koupíme horkou čokoládu z automatu a kelímek si doma umyjeme a necháme na hraní…


Dnes jsem z okna našeho domu viděla hřiště plné dětí ze speciální školy. Mám to prostředí ráda, denně kolem něj chodíme, potkáváme Kubíkovy bývalé spolužáky, není mi to nijak vzdálené. A přesto jsem si v tu chvíli uvědomila veliký pocit úlevy, že jsme mohli dostat šanci jinde. Přes všechny ty překážky a nároky. 

Tohle všechno je o naději. Že bude lépe, že se věci srovnají, že syn svůj potenciál dokáže využít...že to bude chtít. Že život nebude jen těžký. 

Že mu budou tleskat i dál.






Žádné komentáře:

Okomentovat