čtvrtek 2. srpna 2018

HLEDÁM ÚNIK


Hledám únik. Únik z mého běžného života, kde se starosti prokládají stresem a na volný čas se prakticky může zapomenout. Někdy je to těžké a člověk se cítí bezmocný, když se situace nelepší. A po těch letech už přichází touha na chvíli utéct. Tvářit se, že to všechno vlastně neexistuje.

Dnes jsem malou příležitost k úniku dostala. Hodinu a půl jsem byla sama. Sama se sebou v kavárně, sama se svými myšlenkami. Udělalo mi to náramně dobře a hlava chvíli odpočívala. Jen jsem tak seděla, pila limetkovou limonádu a říkala si, co udělám, až nastane večer a syn usne. 

Domů jsem šla uvolněná a klidná. Těšila jsem se, že začnu opravdu reálně plnit své sny. Že už nebudu čekat, ale konečně se rozhoupám k věcem, které mám zatím jen v hlavě. Člověk míní, život mění? Nic z toho se nakonec nekoná. 

Sedím tady u notebooku a otevřeného okna á la Carrie Bradshaw, pocucávám vodu s mátou a to všechno, co chci hodit na papír...prostě nepřichází. Je to jako ten sen, co mívám...a určitě nejsem jediná... Chci jít, ale nohy mi nefungují. Vím, že jsem v ohrožení, musím běžet, ale nohy se ne a ne odlepit od země. Dnes je to stejné. Mám záměr, mám vizi, mám klid pro sebe...ale zkrátka to nějak nejde. Potřebovala bych se odrazit, začít, konat. A zatím mrznu a píšu tento kousek o úniku. 

Začínám tušit, že ten únik bude naprosto nevyhnutelný, chci-li začít být aktivní v tom, co bych ráda. Čemu se chci opravdu věnovat. Bude docela stačit i nějaká ta chvíle v kavárně s notebookem, ale hlavně pryč..někde v azylu... Možná bych prostě měla počkat na září, až bude syn ve škole. Jen nějak nechci. Už nechci čekat, až jak...až když... takových až bylo už hodně... 

Dnes se často a leckde vedou debaty o tom, jak by měl člověk být sám se sebou, myslet na sebe a svou duševní hygienu, jak by si měl urvat alespoň trošku jen a jen pro sebe a dělat to, co má rád. Plnit si sny a nečekat na příště. Je to všechno tak moc pěkné a přesto tak stěží dosažitelné. A jestli to někdo umí a zároveň tím netrpí někdo nebo něco jiného v jeho životě, je to pro mě hrdina z kosmického materiálu a moc bych ho potřebovala jako učitele. 

Ale ještě to nevzdávám. Ty kavárny už mám vyhlídnuté a tu vizi nezapomínám. 



Žádné komentáře:

Okomentovat