úterý 28. února 2017

NAKRESLI MAMINKU!



Dnes jsme absolvovali (doufám) poslední z předškolních vyšetření, zkoumání, testů...tentokrát v SPC. Kuba už je tak důkladně prozkoumaný ze všech stran, že o něm snad všichni všechno vědí:-) A já jsem už pravda trochu vyčerpaná vším tím odpovídáním na otázky a věčným popostrkováním syna k žádanému úkolu... Dnes to nebylo jiné a chlapeček nám to samozřejmě neulehčil.

To překvapení nebylo. Co mě překvapilo a náramně pobavilo, přišlo až u grafomotoriky. „Kubo, nakresli maminku. Celou postavu.“ Kuba s nechutí, ovšem začal. Hlava, oči, pusa. Dobrý, říkám si. Vzpomíná si, co jsme se spolu učili. Pak jsem čekala čáru jako tělo. A najednou pod hlavou druhá koule. Tak si říkám, dobrý, dělá mi lepší tělo! A pak najednou k tomu tělu ruce – ale ty vypadají jinak než jako vždy – žádné čáry, spíš to vypadá jako uši... následně maluje další oči, rypák a mně dochází, že pode mnou namaloval prasečí hlavu!!!

Se skrytým smíchem Kubovi rádoby přísně nařizuju, ať to na druhou stranu zkusí znova a pořádně. A tak koná. Tělo mám v pořádku, ovšem hlava je teď jako výstavní klubíčko. Takhle kdyby dříve v grafomotorice motal, bývala bych byla šťastná. 

A tak milá speciální pedagožko – vyberte si. Mé dítě umí kreslit, ale ještě víc si umí ze všech kolem sebe udělat srandu. Co je důležitější? Co je zásadní? Řekla bych, že pro život s autismem je to jako jedno základních kritérií pro přežití. Humor. 

Dnes jsem se fakt bavila. To prostě nevymyslíte. Potvora jedna malá:-)


Žádné komentáře:

Okomentovat