neděle 31. května 2015

OCHUTNÁVKA



Včera jsme s mužem zakusili trochu té svobody. Jaké to je, když k vám domů normálně přijde babi a děda a pohlídá dítě. A vy můžete ven, za přáteli, cokoli. Je to jen pár týdnů, co se u nás situace změnila. Jedna babi pracující a děda nemocný, druhá babi a děda daleko. A právě ty druhé dva jsme přestěhovali zpátky k nám do města. Včera nastal den D, kdy jsme zkusili první hlídání. 

Na Kubu se musí pomalu. Opatrně. Babičku a dědu má rád, oni to s ním umí docela s citem, ale přesto to není jednoduché. A prcek nám to neulehčuje. Sotva přišli k nám, dělal všechno možné, jen nebyl s nimi. Za námi chodil jako ocásek a čokoládu, co mu přinesli, nesměli otevřít. Hystericky ječel a dožadoval se, ať to otevře máma, táta. Odcházeli jsme rozpačití, děda šel poctivě zamknout (to aby Kubík neutekl) a my očekávali potoky slz a nervy nadranc. 

Ani jedno nepřišlo. Po třech hodinách jsme se vrátili do naprosté pohody a klidu. Celou dobu prý byl úžasně hodný, hodně povídal, zpívali si, prohlíželi knížky, hráli. Večeři snědl, vůbec neplakal. Prostě pohoda. Děda s babi byli pyšní a šťastní, jak to zvládli a nám se hrozně moc ulevilo. Jsou před námi prázdniny a hlídání bude potřeba. Musím říct, že je to skutečný luxus prostě jen zavolat babičce a hlídání je vyřešené. Žádné odvážení dítka 40km pryč nebo placení chůvě. Tak na to bych si vážně zvykla:-)

Druhá část toho včerejšího pokusu byla pro mě trochu úsměvná. Byli jsme s mužem na oslavě narozenin jeho šéfa. A já se opět přesvědčila, jak jiný život žiju. Jiný než dřív. Roky jsem pracovala v mezinárodních firmách, chodila na firemní večeře, věnovala se návštěvám, zdvořile konverzovala v angličtině. Sice jsem zpět v práci, ale v práci s dětma. A kontakt s kolegy to zřejmě zatím moc nezachrání. Připadala jsem si lehce asociální a lehkou společenskou konverzaci jsem zvládala ztuha a raději to doplňovala úsměvy na všechny strany. Děs!! Asi bych se do toho zase zpátky dostala, ale včera jsem si připadala prostě trochu mimózně. Společných témat k hovoru bylo minimum, pohotovost v angličtině taky upadla. Snad jsem to včera zachránila aspoň vizáží, která mi ovšem dala zabrat jak nikdy:-) Muž mě podržel. Podle něj jsem byla reprezentativní. Tak hurá. Kdo by to byl ovšem řekl, že konverzovat s manažery bude pro mě jednou těžší než už tak dost zapeklitá výchova dítěte. 


Žádné komentáře:

Okomentovat