středa 23. prosince 2015

KLÍČOVÁ SLOVA



V předvečer Vánoc je potřeba dát něco veselého. Naše dítě momentálně běhá po chodbě tam a zpátky, jelikož je po víc než týdnu nemoci nevyběhané, sousedi asi trpí a já se snažím zúžit svou pozornost na psaní. To je teda úkol. 

Ale mám radost. Kuba na mě teda telepaticky napojený není, ale jako by četl poslední článek. O den později se prostě zklidnil a kromě občasného běhání je z něj zase andílek. A to je co říct, vzhledem ke skutečnosti, že se už druhý den budí s jedním nebo druhým okem totálně ztěžklým a slepeným hnisem ze zánětu spojivek. 

Naučil se několik klíčových slov, která teď u nás doslova frčí. A je to fakt komické. A myslím, že to sem určitě patří. Každý den hned ráno nebo po návratu odkudkoliv diktátorsky zahlásí U-ÍKU. Tedy SVÍČKU. Neboli mámo zapal všechny svícny. Začalo to s adventním a nebere to konce. A že si to chlapeček všechno zkontroluje, jestli jsem ho neošulila a zapálila opravdu všechny.

Druhé klíčové slovo je PÍ-I-KY. Tedy písničky. Tedy jedno ze dvou asi milionkrát přehraných cédéček. Dnes poprvé milostivě upustil od relaxační hudby a nastolil znovu období výběru vánočních skladeb. A tak jedeme v Last Christmas, Silent Night a So This Is Christmas a mnoha dalších. A Kuba zpívá a foneticky přepisuje do své turečtiny a zní to podobně, jako když jsme byli malí, cizí jazyky neznali, ale potřebovali si zpívat taky...:-)

Za další zásadní kousek je potřeba označit DÁEK. Nepletete se – je to skutečně slovo DÁREK. Asi tři zážitky, kdy mu někdo něco přinesl jako DÁREK, v něm ukotvily princip, že kdo přichází, tak mu prostě něco nese. Vrací-li se mu tedy táta nebo máma z práce, nevolá se AHOOOJ, ale DÁÁÁÉÉÉÉK!!! Tak zítra se mu to konečně naplní:-)

A nejlepší nakonec. AUUU. Opravdu, teprve teď objevil citoslovce bolesti a hojně ho používá. Jako správné dítě se občas někdy ťukne, praští, kopne. A hned to hlásí. AUUUU!!! Ale dnes to nabralo nové, řekněme emotivně-empatické dimenze. Hráli jsme si s elektronickou stavebnicí a každou chvíli mě letící vrtulka (pozor, uvedená do pohybu NÁMI sestrojeným obvodem:-) ťukla do kolene, jak letěla vždycky stejným směrem. A Kubík sám od sebe říká AUUU a hladí mi koleno…. a mrká na mě tím svým opuchlým očkem…

Ne, není proč být smutná. Naopak, dějí se magické věci. A já už teď hořím nedočkavostí, co se vlastně bude dít zítra.




Žádné komentáře:

Okomentovat