pondělí 21. prosince 2015

SMUTKY A MARNOSTI ZAHODIT!



Člověk by se neměl na nic těšit a s ničím dopředu počítat. Malovat si, co bude. Protože ono to pak naprosto zákonitě nepřichází. Před časem jsem si malovala, jak s Kubou píšeme dopis Ježíškovi, jak jeho pokroky vlastně nabarví všechno narůžovo, a my prožijeme pravé pohádkové Vánoce. Jenže – Kubík je už přes týden doma s virózou. A jak už to tak bývá, nemoc zapříčinila propad dovedností a posílení autistických projevů. Opět se u nás doma ječí a vzteká, opět jsou zavřené uši, tříská se dveřma (Kuba, ne my!!:-) a my jsme večer zpravidla psychicky zbídačení. Volno nevolno.

Už mě to začalo dostávat. Rozumějte, i když to víte, že to je jen období, i když to už tisíckrát nažijete. Nechcete tomu zase čelit, chcete své dítě v té krásné skorozdravé kondici, na kterou se tak rychle zvyká! Došlo mi ale, že svátky letos možná opět budou doslova ŠÍLENÉ, že to nebude žádná pohádka na téma šťastné dítě a rozněžnělí rodičové. Iluze se nekoná. Ostatně můj muž má pravdu, když říká „Kdo nechce ztrácet iluze, ať si je nedělá.“ A když mi to došlo, tak mě to opět uvrhlo do totálních smutků a marnosti; jako by mi někdo hodil hračky do kanálu.

Dnes se mi ani mluvit nechtělo. A přesto dnes jsem se z té nejhorší hrůzy smutku vyhrabala. Uvědomila jsem si docela jednoduchou věc. Budou Vánoce, budeme všichni společně doma, zdraví a spolu a už to je hezké. Stačilo si projít nervama s Kubovou nemocí. To je totiž příběh… Předminulý pátek absolvoval očkování. Do druhého dne lehnul s horečkama a my to přisuzovali reakci. Jenže horečky neklesaly – po pondělním vyšetření z toho byla viróza. Ve středu byl konečně bez horeček, ale zase začaly noční běsy – křik ze spaní až do morku kostí… Netušili jsme, jestli ho něco bolí nebo se mu něco zdálo. Dvě noci byl naprosto psychotické a plné křiku. Proto opět ve čtvrtek lékař. Nic nenašel a doporučil Nurofen na noc. Běsy naštěstí poměrně rychle ustaly. I bez Nurofenu. Jupí! Radovali jsme se, dokud se mu přes víkend nevyrazily a nerozlezly po bradě divné pupínky. A ne a ne se zahojit. A tak dnes opět lékař, který to zhodnotil jako afty a dostali jsme mast. Jupí. Tak už jsme jásali, že je to dobrý. Do dvou hodin mu doma ale zčervenalo oko. Zánět spojivek zřejmě. A tak nás čeká zítra zřejmě oční, i když po výplachu mými kapkami to vypadalo lépe. A po takovém týdnu si člověk řekne, že vážně JE nejdůležitější zdraví.

A já jsem na tohle myslela. A ještě na to, že Kubu máme rádi takového, jaký je. Jako autíka. Jako velmi speciální dítě. A ty iluze o dokonalých Vánocích musím zahodit a žít to všechno tak, jak dokážeme. I když to bude i s tím křikem. Nesmím si nechat vzít tu radost, ale užít si to všechno, jako by to pohádkové bylo. A možná opravdu bude alespoň ze začátku stačit, že nespěcháme do žádné ambulance. 

Ostatně, kdo by nemiloval tohleto dítko…. Dnes k doktorovi urputně nechtěl. Když říkám, že byla bojovka dostat ho vůbec do auta, natož do čekárny a ordinace, tak nelžu. Ale v ordinaci se zas předvedl tak, že byste mu prostě dali pusu. Sedl si mi na klín, naráz přestal křičet odporem a vzal doktorovi špachtli. Použitou. A doktor mu říká, že mu dá čistou. Dal mu čistou. A Kuba ji vzal a začal si ji dávat do pusy na jasné znamení „Tak už mi tam strč tu špachtli, poslechni mě, ať už můžem vypadnout.“ A tak doktor kouknul se špachtlí do pusy, poslechnul ho, předepsal tu mast a my vypadli. :-)




Žádné komentáře:

Okomentovat