pátek 1. dubna 2016

U PSYCHIATRA OPĚT, TENTOKRÁT EXPRESNĚ



Nestačím se divit, co nás v souvislosti s lékaři, odborníky a institucemi potkává. Dnes máme čerstvou zkušenost s naším skvělým pedopsychiatrem. 

V říjnu syna odmítnul zhodnotit ve zprávě, že k tomu potřebuje výsledky rozumových testů a dotazník ze školky. Nadešel další termín, kdy jsme měli jet. Polovina března. Co čert nechtěl, Kubík onemocněl. Troufli jsme si navrhnout, že by tam muž dovezl dokumenty sám a pobavil se s ním, co je nového. „Ne ne, to pan doktor ho bude chtít vidět...“  (syna). Takže nový termín, přímo aprílový, dnešní, nezvykle odpolední.

Zpoždění nabral asi jen dvacetiminutové, což se dá odpustit. Přijdeme do ordinace, doktor už si pročítá nové zprávy. Okamžitě se ptá, o čem jsme se teda s novou paní psycholožkou bavili... Hlavou mi letí PROBOHA CO MU MÁM ŘÍCT, UŽ NEVÍM, VŽDYŤ VŠUDE POŘÁD ŘÍKÁME TO SAMÉ DOKOLA... Doluju něco málo, muž mě doplňuje. On velmi rychle připojuje… “Ano, je to tak a tak a vidíte?! APLA se mýlí!!“ Ve zkratce padá několik dobře mířených narážek, co narážek, přímých ran na APLU. Uspokojeně se tváří a na čele má napsáno JÁ MÁM PRAVDU A APLA JI NEMÁ. Pak se nás ptá, jestli se chceme dnes my na něco zeptat, že už se prý těší domů na víkend a že má být v ordinaci do půl třetí a „Vidíte, je po třetí hodině a jsem tu!!!“ A já si říkám, koho to zajímá? My si termín nevybírali… 

Ale nejlepší teprve přijde. Uzavírá řeč s tím, že teda jako počkáme na další vyšetření psycholožky v létě a pak to dořešíme a bude zpráva. Zírám na něj a říkám, že máme teď přezkum kvůli příspěvkům na péči a tu zprávu potřebujeme (stejná debata proběhla v říjnu). A on najednou že teda to napíše, ale že NESTÍHÁ!!! Že to musí napsat O VÍKENDU, DOMA!! A že se v pondělí pro to můžeme zastavit. Pak ještě důležitě dodává, že ale ne ve středu, to tam nebude, bude na MINISTERSTVU. A  v pátek má zas VÝBOR či co... Zírám. Ordinaci opouštíme po pěti minutách. Pro toto tam muž nemohl s papíry sám. Pro toto téměř bral den volna (ještěže to neudělal). Pro toto jedeme 50km, abychom za další dva dny jeli stejnou trasu pro jeden papír. NEUVĚŘITELNÉ.

Okamžitě mi jde hlavou, že už toho mám dost a chci jinam. A hned vzápětí mi dochází, že nevím kam jinam a že si člověk nevybere. Kupodivu znám i horší příběhy z psychiatrických ordinací... Takže nakonec si s mužem zanadáváme a jdeme se rozptýlit do IKEA. Tam nás naprosto dostává Kubík. Žene nás do restaurace, že si něco dáme. Vybírá si mrkvový salát, vzorně usedá a vzorně celou misku sní sám. Pokukuje kolem sebe, houpe nohama a chová se civilizovaně. A já si říkám, to už jsme skoro jako normální rodina...co se může někde zastavit, něco sníst...nespěchat... Do toho chlapeček celou dobu zpívá Travičku zelenou a Skákal pes a to tak úžasně včetně slov (i když trochu poturčených:-), že zapomínám na všechno a mám velkou radost. 

A cítím naději, že regres zase ustupuje. A úlevu, že na psychiatrii pojedeme zas až za půl roku.


Žádné komentáře:

Okomentovat