středa 11. května 2016

OSOBNÍ



Dnes to bude velmi osobní. 

Mohla bych psát o tom, jak tragicky pokračují synovy logopedické lekce, a že jsme si dnes definitivně potvrdili, že tudy cesta nevede, ale nebudu. Dnes to bude o jiném. O tom, co mi zaměstnává hlavu a dny dělá hořkosladkými.

Poslední týden nebo dva kolem mě putuje téma, které mám uzavřené. Téma dalšího dítěte. K rozhodování zda ano či ne jsme s mužem přicházeli pomalu a pozvolna zhruba rok. A v tuto chvíli je to už rok, co je to za námi, co jsem to obrečela a přijala to jako definitivní. Jsou příliš velká rizika. Prostě příliš velká. A já nemám sílu ta rizika unést. Přes všechny své touhy po dvou dětech. Přes všechny touhy mít i zdravé dítě.

Výbavu po Kubovi jsme půjčili, a pak zase dalšímu miminku. Bylo velmi bolestné ji při přebírání balit a vidět v těch dupačkách našeho syna v dobách, kdy jsme ještě nic nevěděli. Jsem ráda, že je z domu. Prostě to je moc bolavé. 

A před dvěma týdny jsme jeli na genetiku. Nabídli nám speciální testy, které by se daly provést u Kuby a pak i u dalšího miminka, ještě v bříšku. Testy by přítomnost autismu odhalily na 80%. Tahle nabídka mne zviklala, ale jen na pár minut.....a zase to odplulo. Své rozhodnutí bych neměnila a jsem s ním ztotožněná.

A přesto jsem dnes, po tom roce, byla v koncích. Kolegové se přišli ukázat s miminkem. Moc jim to přeju a mám z nich radost. Dnes jsem je viděla kousek od svého pracoviště a chtěla je jít pozdravit. Ale najednou jsem se přistihla, jak dělám ještě to, a ještě tamto, a vlastně to všechno posouvám a bojím se tam jít. Jako když věci minulých týdnů (a nebylo to jen o návštěvě genetiky, téma se vyrojilo na více frontách) oživily bolest. 

A pak jsem šla. A vevnitř jsem zápasila a do očí se mi tlačily slzy vlastního smutku a lítosti. Bylo mi to líto, ale přesto jsem cítila, že už to je vážně pryč. Člověk si lže do kapsy a začne si tak trochu říkat, že už by se mu vlastně moc nechtělo do toho „vypiplávání“, do vší té práce a starosti s miminkem… a pak vidí to malé a zjistí, že to je blbost. Že by se chtělo. Že to je krásná starost. 

Tohle rozhodnutí bylo jednoznačně nejtěžší v mém životě. Jsem si jistá, že bylo správné. Teď se z toho musím jen otřepat a zas jít dál.

Na světě se dějou horší věci.




Žádné komentáře:

Okomentovat