úterý 17. května 2016

TYP DOMÁCÍ



Stal se ze mě tzv. typ domácí. Miluju náš domov, cítím se v něm dobře a v bezpečí. Ráda v něm odpočívám, trávím tu trošičku volného času, který si občas ukradnu, a mezi nejlepší chvíle dne patří večer v dětském pokoji. Chvilka, kdy synkovi zazpívám oblíbenou Mravenčí ukolébavku a on se odporoučí do říše snů. Slyším ho spokojeně oddechovat a v pokoji je úžasný mír a klid. Dávno bych to nevyměnila za žádné večírky nebo cestování po světě. Jsem už zkrátka typ domácí a díky občasným únikům ven, které jsou samozřejmě potřebné, svůj domov vítám pokaždé ráda a hrozně ráda se do něj vracím.

Jsou v něm fantastické prvky. Třeba velká kuchyň s ohromným pracovním místem, kde ráda vařím a zároveň komunikuju, protože je to kuchyňský kout v obýváku. Nebo knihovna, ve které je spousta oblíbených a s radostí zakoupených knížek. Nebo obří lenoška, na kterou se bohužel až tak často nedostanu. 

Domov je místo, ale především lidé. Ti moji „lidé“ mi dělají opravdu hezký domov. A právě tady jsem se naučila radovat z maličkostí, tady jsem byla svědkem řady pokroků u Kuby, tady jsem zažila nejvíc. Přes všechny starosti, minulé i současné, je mi právě teď hrozně dobře. Kubík naprosto v souladu se svým nepopiratelným šestým smyslem zřejmě vycítil, že rodiče toho mají za poslední týden víc než dost a přestal se hádat. Přestal dupat vzteky, přestal šílet. Má sice stále zavřené uši, ale jinak nás zahlcuje láskou a emocemi. Zase trošku víc mluví a zase si se mnou zpívá. Odpoledne ve školce už není laxní, ale radostně mě vítá. Jeho pozitivní ladění je nakažlivé a velmi povzbudivé. Zas nám dává čas se nadechnout. 

Mít DOMA je prostě pro mě jednou z nejdůležitějších věcí. Být DOMA taktéž. A můžu vypadat, že je ze mě někdo děsně nudný. Že řeším jen syna a autismus. A nechodím do hospody. Nejsem na facebooku. A nemám šatník ani podle předloňské módy. A vím, že jsou lidé, kteří to nechápou. A jako nudnou mě vidí. 

Je mi to jedno. Přestala jsem obhajovat svůj život před lidmi, kteří trpí nedostatkem empatie. Užívám si ho. S hrnkem zázvorového čaje, u psaní blogu, na svém místě u stolu, prostě DOMA.


Žádné komentáře:

Okomentovat