středa 19. července 2017

PO ROCE U VODY



Dnes jsme se se synem vydali poprvé k vodě. Byla jsem náramně zvědavá, jaké to letos bude. Jelikož co bylo loni, nemusí být letos a pak taky, co je letos, za rok už třeba platit nebude… Loni jsem dvě hodiny projezdila s Kubou na tobogánu, utíkal mi a chtěl i do velkého bazénu.

Letos jsem celou akci zahájila důkladným vysvětlováním.

JÁ: Kubo, na bazéně mi nesmíš utíkat. Budeme spolu, budeme na sebe čekat a držet se za ruce. Ano?
ON: Ano!!
JÁ: A taky tam nebudeme křičet!
ON: Ano!!
JÁ: A když se ti bude chtít na záchod, řekneš. Do bazénku se NESMÍ čůrat. Nikdy.
ON: Ano!!
JÁ: A těšíš se?
ON: Ano!!

Tradičně mi to přišlo úsměvné a přemýšlela jsem, jak moc mě odbyl mechanickým ano (aby se mě zbavil) a jak moc mi rozuměl.

Nutno ovšem říct, že asi fakt všechno pochopil. Byl naprosto vzorný! Poslouchal, neutíkal, poctivě hlásil čůrání (snad 5x). Dvě a půl hodiny jsem proseděla na kraji dětského bazénku. Nemusela jsem vůbec nic. Osměloval se, protože voda byla hodně studená. Pak se konečně ponořil a pak už jen výskal a poskakoval si. Nic víc nepotřeboval. Hračky jsme nemuseli vůbec vytahovat, na velký bazén ani tobogán nechtěl. Jen se tak ráchal a bylo vidět, že mu je fajn. 

Občas si očividně sjížděl nějaké své scénáře, protože povídal a dělal ty svoje auti zvuky, ale jindy zas „Maminkóó! Maminkóó!! Koukej!“ – to aby mi ukázal, jak hopsá ve vodě. Pak oslnil vedle sedící paní, když si zahrál na telefonování se svou pravou gumovou botou. Pohotově jsem mu to vzala jeho levou gumovou botou. Proběhlo několik HALÓ, HALÓ, JAK SE MÁŠ? a paní se hrozně smála a očividně se jí ta vynalézavost líbila. 

Semtam taky poznamenal, že je něco ŠPINAVÉ, že něco PÁLÍ nebo „Jéééé, mamííí!“, to když se bál nedaleké včelky. Direktivně volal BOTY!!, když nechtěl tu trasu k lavičce jít po rozpáleném chodníku. Pochopitelně:-)

Byla tam spousta dětí. Se spoustou hraček. A uprostřed všech dětí náš syn, který si vystačil opravdu jen s vodou. Díval se na okolní dění, čerpal energii a hýřil spokojeností. Nebyl s ním jediný problém, jediný konflikt. Bylo moc hezké dívat se, jak je šťastný.

A byla jsem opravdu pyšná, jak to tam všechno zvládnul.



Žádné komentáře:

Okomentovat