pondělí 16. února 2015

NÁDECH NAD HLADINOU



Auti období pokračuje. Víkend jaksi proběhl i přesto, že náš syn nám ho ani trochu neulehčil. Spíš nás totálně vyždímal a nechal nás v neděli večer usínat s obavami o jeho další vývoj. Se strachem z budoucna a s pocitem absolutního zoufalství stran jeho výchovy a vůbec práce s ním. 

Někdy je to psychicky velmi náročné. Ale přesto se může stát i lepší den. Není to tak dávno, co mě zlobilo, že neděláme dost často logopedii. Zlobilo mě, že nemluví všude tam, kde to dokáže a potřebuje. Mé požadavky slábnou. Dnes jsem logopedii vzhledem k jeho hysterickému odporu hned odložila a rezignovala jsem. Zato jsme si spolu hráli s legem. Upekli spolu perník. A ani jsme se moc nehádali. Rozuměj, on se neválel po zemi, nevztekal se a já hystericky nešílela, že takhle, takhle teda ne... Bylo to strašně příjemné!!! Pro změnu se mít spolu fajn a nepodstupovat ty scény a křik, které byly poslední dobou u nás na denním pořádku.

Naštvala jsem ho jen jednou. Nedala jsem mu zubní pastu na hraní. Utekl do pokoje, třískl dveřmi. Pak se ozvala ještě jedna rána. Zřejmě sebou o ty dveře praštil. Nešla jsem tam a ani nijak nereagovala. Zajímavé bylo, že po velmi krátké chvilce vyšel z pokoje absolutně klidný, já ho klidně vyzvala ke stavění lega a pak už to bylo jen fajn.

A tak jsme se shodli, že tyhle jeho excesy zkusíme ignorovat. Sice se to ve mně bije a mám pocit, že prostě potřebuje slyšet, že TOTO SE NEDĚLÁ, jenže doteď to stejně nefungovalo. Naopak, spíš ty rány a pády a třískání násobil. Bude to o nervy a můžeme jen doufat, že nic nevysklí. Ale je potřeba to zkusit. Jsme z toho totiž už unavení. A tím my myslím všichni tři. 

Výchova autisty je prostě série pokusů a omylů. Dám vědět, co z toho je to naše dnešní rozhodnutí. Každopádně ale dnešek byl jako odrazit se ode dna a trochu se zas nadechnout nad hladinou. Krása!


Žádné komentáře:

Okomentovat