neděle 21. prosince 2014

ZRANĚNÍ



Je známo, že autistické děti často velmi silně prožívají jakékoliv fyzické potíže. Rýma, naražené koleno, štípance od komárů a spousta dalších je můžou ovlivnit. S horšími problémy a v nemoci může dokonce dojít k regresu v některých dovednostech. Proto možná Kubu někdy moc navlíkáme, dost ho chráníme. Už se nám to párkrát stalo, že byl zkrátka o krok zpátky jen proto, že měl rýmu. A vzhledem k tomu, kolik úsilí nás mnohdy stojí ho něco naučit, posunout ho dál, je prostě jednodušší mu dát jednu vrstvu navíc anebo ho držet za ruku, aby nepadal.

Už dva dny vnímáme, jak moc je tohle všechno pravda. V pátek jsme si Kubu vyzvedli ze školky a k našemu překvapení měl na prstu náplast. Ne, že by odřeniny a modřiny byly nezvyklé, ale dokázat mu zalepit prst může jen opravdový protřelý borec. Prostě to nesnáší. Bylo nám řečeno, že je s tou náplastí celý den důležitý, ale netušili jsme, jestli pod ní fakt něco má nebo to jen tak prožívá. Ovšem už odpoledne bylo jasné, že náplast je DŮLEŽITÁ. Nemohl si mýt ruce. Nemohl si sundat kalhoty na WC oběma rukama. Nemohl jíst pravou rukou!! Večer byla náplast už poměrně hnusná, tak jsem mu ji, kupodivu bez protestů, sundala. A opravdu, měl tam ranku asi 3x3 mm, sedřenou kůži do masa. Politovala jsem toho chudáčka a vzala náplast, že to zase zalepím. Nastal velký problém. Tři druhy náplastí včetně dětské obrázkové, žádnou jsem ale nesměla použít. Naháněla jsem ho, on hystericky ječel, a jakmile jsem ho přeprala, nalepenou náplast okamžitě strhnul. Byl z toho naprosto šílený. Tak jsem si říkala, že to je fakt škoda náplastí a oznámila mu, že teda má smůlu a asi ho to bude bolet. Nato si našel obinadlo a na můj dotaz, jestli to mám použít, prohlásil ANO. Tak dostal obvaz a leukoplast, aby to drželo, a byl opět šťastný.

Bylo to vtipné. Ruka byla tímto zraněním zcela ochromena:-) Sprchoval se s pravou rukou nahoru, nesměla jsem nic!! V noci jsem mu to tajně sundala a říkala si, zapomene, ranka přes noc zaschne a je to. Jak já se zase pletla! Ráno na mě mával svým zraněným prostředníčkem a ukazoval ke krabici s léky. Jednoznačně vyžadoval převaz:-) To byla sobota. Dnes je neděle a my máme za sebou několik převazů. Ranka je zaschlá, očividně ho nic nebolí, ovšem omezení trvá. Je problém umýt si ruce. Učí se jíst levou rukou. Při převazu drží ruku nahoru, aby jako bylo jasné, že je vážně zraněn:-))

Je to komik. Jen teda nevím, kdy to bude umět opustit. Jako pravověrný autík může totiž prožívat rekonvalescenci i týdny:-)

při převazu:-)


Žádné komentáře:

Okomentovat