pondělí 15. srpna 2016

POSLEDNÍCH 48 HODIN



Někdy se umím přímo mistrně litovat! Všechno na mě jaksi padá a já se lituju a lituju a jednou za čas brečím. Cyklicky se opakuje známý spouštěč – lítost nad těžkostmi, které synův autismus přináší. V ten moment je všechno špatně. Přičtu k tomu jiné okolnosti v životě, zdravotní potíže v rodině, chronickou únavu, marnost a marnost některých snah...a pak jsem tím mistrem a nejde to zastavit. 

A pak se člověk vyspí na další den a svět sice není tak černý, ale pořád vede minimálně temně šedá. Nepopsatelně a neurčitě nevolno po psychické stránce. A pak bum bác, člověk přijde domů a autí radar všechno registruje. A chlapeček má objímací den, je roztomilost sama a přímo zosobněná empatie. Mě ke všemu zachvátí migréna a on mi dopřává prostor. Prostě to ví. A je přesně takovým dítětem, jaké si přeje každá máma. Notabene ta po záchvatu sebelítosti. Ta se navíc v následujících hodinách dorazí stahováním fotek ze školky uplynulého loňského roku (ano, takto tragicky nestíhám). Jelikož vidí, co všechno ten malý autík zvládnul, zažil, překonal, co se naučil. 

Někdy autismus strašně bolí, ale stejně často je i inspirací. Jsou to obrovské paradoxy.


Žádné komentáře:

Okomentovat