středa 24. srpna 2016

PRO TENTOKRÁT



Někdy se sama divím, jak dokážu být vynalézavá. Někdy totiž na našeho synka neplatí vůbec nic. Je těžké rozeznat, co je ještě zlobení a co už autismus, jisté ale je, že jsou chvíle, kdy je všechno marné. Takové chvíle přišly dnes ráno a my opouštěli byt snad patnáct minut. Přesněji řečeno OBOUVALI JSME SE A OTVÍRALI DVEŘE patnáct minut. Detaily netřeba. Večer, přestože byl Kubík celý den dobře naladěn a veselý, to jaksi (a použiju to slovo) zkusil zas. 

JÁ: Pojď do sprchy.
ON: Néééééééééé! (hlasitě)
JÁ: Pojď se umýt. Pak budou písničky.
ON: Nééééééééé! (hlasitěji)
JÁ: Tak já si beru vláčky...
ON: Nééééééééééééé!!!! (hystericky)
JÁ: Tak pojď.
ON: Nééééééééééééé!!! (vzpurně hystericky)
Svou výhrůžku proměňuju v čin a odnáším vláčky.
Prásk. Kuba div nevysklí své dveře do pokoje (pokolikáté už...?)

Odcházím dýchat. Uklízím, chodím, mlčím. Kuba u sebe taky mlčí. Neví, na čem je. Díkybohu nepláče. Vtom mě napadá spásná myšlenka. Kuba má nového panáčka – Mata. Beru Mata a říkám Ahoj, Kubo, já jsem Mat. Pojď se mnou do sprchy! Jdeš? Hurááá! Jsi jednička!

Kuba je nadšený. Směje se, mluví s Matem, dělá vše, co je potřeba. V posteli pak samozřejmě mažeme i Matovi detoxikační kapky na bříško. Z velkého konfliktu a třísknutí dveří se stává harmonie, smích, štěstí.

Pro tentokrát jsem to zvládla. Kéž by to tak šlo pokaždé.



Žádné komentáře:

Okomentovat