úterý 21. dubna 2015

MYČKA



Jednou z Kubíkových zábav je chodit okukovat vlak. Čekat u přejezdu, vidět, jak blikají světla, vlak projede a pak jede hned zase zpátky. Komentujeme to slovy VLAK JEDE. Jelikož ale chodíme na vlak už nějakou dobu den co den hned ze školky, začala jsem si připadat jako blázen, co okukuje místo své budoucí sebevraždy. Na změnu plánu a zlomení silného návyku u syna bylo potřeba najít silnou motivaci, která ho požene jiným směrem. 

Zkusila jsem to s myčkou. Silná konkurence. A tak jsme šli. Je úplně jedno, jestli tam nějaké auto je, prostě se tam zastavíme a čekáme. Většinou něco přijede, naštěstí. Dnes se stala docela komická situace. Koukáme na myčku a najednou slyším otázku „Chceš se dívat na myčku?“ a vedle mě se objeví maminka s asi 10tiletým synem. A on se zastaví a kouká na myčku. Hned jsem je poznala, chodí tam co Kuba, jen je to už školák. Taky autista. Normálně mě to pobavilo. S maminkou jsme se daly do řeči a byla z toho docela příjemná chvilka. Ono to docela dost a specificky stmeluje, zjistíte-li podobnou diagnózu u dětí. Po chvíli její syn přišel s tím, že se půjde do myčky umýt:-) Za další chvíli se mi s roztomilou nejistotou představoval a podával mi ruku, přičemž mi bleskurychle sundal můj gumičkový náramek. Nejdříve se tedy pokoušel o zásnubní prstýnek, ale to mu nevyšlo. Náramek jsem oželela. On měl radost a popleteně nevěděl, zda říct prosím nebo děkuju. Byl to fakt sympaťák. Na závěr nám vysvětlil, že se do myčky nebojí, že by mu to neublížilo a že to vlastně dělá masáž:-) S autíkama je prostě občas sranda.

Ale nejsou všichni takhle prima. Někteří jsou uzavření a opravdu se často kývou a houpají a koukají do zdi, jiní jsou agresivní. Nebo hyperaktivní. Někteří trpí sebepoškozováním.  Tohle všechno je už zkrátka menší legrace. Kuba má šanci nakročit ke zdravým vzorům a správnému chování. Do běžné školky ho vzali a tak nás od září čeká velká změna! Snad to zvládneme:-) Z nejistoty, zda ho přijmou, se plynule dostáváme do nervozity, jaké to bude, a jestli dostane asistenta, který mu sedne a jestli a jestli a jestli... Ještě to bude běh na dlouhou trať.


Žádné komentáře:

Okomentovat