středa 8. dubna 2015

DŮLEŽITÉ A MÉNĚ DŮLEŽITÉ



V dnešní době je strašně snadné nechat se strhnout hektickým tempem života. Stresem, starostmi, připustit si je a trápit se jimi. Moc pracujeme, málo spíme, jíme ve spěchu. Naštěstí čas od času přijde znamení, které nám připomene, že jsou věci důležité a pak ty, co jsou důležité méně. A že život je krátký a nemá cenu se užírat něčím, co se stejně nezmění. A že je prostě potřeba ŽÍT a PROŽÍVAT.

Nedokážu ani popsat to tempo, v jakém jsme se s mužem ocitli. V práci máme často úkolů až nad hlavu, doma žijeme rozsáhlou rekonstrukcí bytu a výchovou divokého synka. Mezitím nám vrásky dělá zdravotní stav některých našich blízkých a celková únava sebe sama. Volný čas se kamsi ztratil a my jedeme naplno. Je to pravděpodobně dočasné – alespoň ta rekonstrukce, že – tak musíme prostě vydržet.

Je to těžké. Já jsem poctivec, co neumí dělat věci jinak než pořádně. Prostě to tak mám. Takže si práci vozím i domů, i když jsem byla přesvědčená, že to tak nebude. A jakkoli jsem si byla jistá, že doma už se ničím z práce zabývat nebudu, není to tak. Ale pár znamení se objevilo. A řekla bych, tak akorát včas.

Třeba minulý pátek. Byla jsem s Kubou v kině. Ten zážitek byl skvělý. To sdílení, ta společná zábava, radost až do posledních titulků. Hodinu a půl neexistovaly starosti. Pak slavil páté narozeniny. A znovu bylo po starostech, když se člověk díval na ty zářící oči u dárků (a že zářil víc než na Vánoce:-). Včera se zas po dobrých dvou měsících vrátil s ochotou k logopedickému sešitu. A znovu jsme pracovali.

Ale úplně nejvíc mě zpravidla dostává jedna konkrétní chvíle. Je večer, sedím v jeho pokoji u postele, hladím ho třeba po vlasech nebo jen tak čekám, až prostě usne. Je přesně na hraně mezi bděním a sněním, občas ke mně natáhne ručku, je ticho. Absolutní ticho a bezpečí, které nikde jinde ani jindy není. Neopakovatelná atmosféra míru a klidu. Ty chvíle mám ráda, jakkoli sama odpadám únavou a trávím tam vlastně v tu chvíli jediný volný čas, co zbývá. Tak nějak na nás nikdo nemůže. A já si můžu v klidu přemýšlet a nechat proudit myšlenky pomaleji než jindy.

V práci mě zas potěšila odezva dětí. Jejich spontánní radost, jejich zářící pohledy, když na sebe ráno máváme. Občas se na mě nalepí a chtějí se všechny pomazlit. A pak přijde malá bezmála tříletá holčička a vlepí mi pusu a pohladí mě. Tak tohle všechny je opravdu tisíckrát víc než jakákoliv nespokojenost s velením nebo občasné smíšené pocity z chování kolegů.

Dnes už přišla „jen“ třešnička na dort. A ta stojí za to. Přes několik neuvěřitelně absurdních překážek a byrokratických limitů to nakonec přece jen vypadá, že Kubu integrujeme do běžné školky. Že se bude moct učit od zdravých dětí, že dostane šanci se mezi ně zařadit. Že najde kamarády. Že to vyjde!

To je skvělé. A je skvělé se těšit na muže, až přijde večer z práce a všechno si to povíme. Všechno ostatní je prostě absolutně malé. A i přes občasné smutky a těžkosti je můj život vážně hezký.


Žádné komentáře:

Okomentovat