úterý 6. října 2015

PRVNÍ POKUS ANEB JAK JSME NEPODSTOUPILI TESTY



Už ani nevím, kolikrát jsem to prožila. Cestu k lékaři, psychologovi, terapeutovi; takovou, která pro mě znamenala nervy z toho, jestli bude syn spolupracovat. Jestli předvede nějaký výkon, nechá se vyšetřit, kolik afektů z toho vyplyne.

Zpětně nechápu, že jsme absolvovali už třikrát nebo čtyřikrát EEG. Řadu psychologických sezení spojených s prací nad úkoly. Pobíhání po ordinaci s rudým kobercem – kde jinde než u psychiatra. Třikrát vyšetření očního pozadí. Několikrát zubní prevence.

Zatím jsme to všechno vždycky ustáli. Bohužel se zvyšujícím se věkem se Kubíkův odpor ke všemu podobnému zvyšuje a komunikace není ani zdaleka taková, abychom si dokázali poradit pomocí řeči nebo i obrázků. A i kdyby Kuba chápal....jakmile se mu to nelíbí, je to konečná. Do našich vysvětlovacích a motivovacích pokusů zní donekonečna hysterické Nééééééééééé!

Dnes jsme se pokusili nechat ho vyšetřit kvůli toxinům v těle, jelikož jsme se rozhodli zkusit řízenou detoxikaci těla pomocí bylinek. Byť alternativní cesty nejsou pro nás s mužem zdaleka typické. Ale, nutno přiznat, tonoucí se stébla chytá. Tak to prostě je.

Po příchodu do pracovny terapeutky – kamarádky byl Kuba docela v pohodě. Za chvíli nicméně naznal, že je tam nuda a nachystal se k odchodu. Pohotový muž načetl na youtube první video „Jen počkej zajíci!“  Kuba si mi ochotně sednul na klín a koukal. Vzala jsem mu levou ruku a položila na stůl – bylo to potřeba. V tu ránu bylo po všem. Úprk byl až hysterický. Muž se jal povídat o synkovi kamarádce a já s Kubou procházela budovu. 

Zkoumali jsme nápojový automat. Kubíkovo nesmělé „penízek“ mě přimělo k prvnímu pokusu o motivaci.
„Pojď, na chvilku půjdem za tetou a pak ti dám penízek a něco koupíme.“
„Néééééé!“

Další chození po budově. Návrat do pracovny – útěk z pracovny. Hned za dveřmi pracovny si sednul na lavici. Snědl křupky i čokoládu. Další cesty po budově. 
„Jdeme za tátou?“
„Ano.“

U pracovny – Néééééééééééé! Odchod k automatu. Návrat do pracovny. IPad. Na minutu. Odchod z pracovny. Cesty po budově. Jízda výtahem zpět. 

Návrat do pracovny. Vkrádání se do sousedního skladu. Hra s bublinkovou folií. Zájem o polystyren a následné uhašení nadějí. „Néééééééééé!“ na otázku, jestli si to vezmeme k tetě na stůl. Zájem o sklad ukončí vytažením některých klíčů ze skříněk, rozmotáním srolovaného plakátu, pohozením folie.

Cesty po budově.

Návrat do pracovny. Mobil s pohádkou o vlkovi a zajíci. Úspěch. Kuba mi sedí na klíně. Kouká na pohádku. Po pár minutách přesedám na židli blíž ke kamarádce. Kuba mi to odpouští. Jednou rukou ho pouštím, abych chytila elektrodu, Kuba slézá z klína a jde klečet k pohovce, metr od nás a samozřejmě zády.

Pohádka stále drží. Říkám si, že si k němu sednu na zem. Posuneme stůl a nějak natáhnu ruce. V ten moment dítě odkládá mobil a začíná se oblékat na znamení MÁM TOHO DOST A TEĎ UŽ VÁŽNĚ JDU.

A tak jdem. S nepořízenou. Zpocení až na zádech, mně startuje migréna. Teda věděla bych o lepších způsobech, jak strávit hezké říjnové odpoledne. 

O dalších pokusech dítě vyšetřit budu neprodleně informovat:-) A teď odcházím vymýšlet novou strategii:-)


Žádné komentáře:

Okomentovat