úterý 26. července 2016

DOVOLENÁ - DESTINACE: DUŠE



Léto je v polovině a já už pár týdnů všude vnímám tzv. ideální představu léta a dovolené. Dovolená = nové plavky, selfíčka z Řecka, Thajska nebo bůhvíodkud, pláž, pláž a zas jen pláž. Dovolená = veget u moře a samolibé focení tzv. „postavičky“ v plavkách. Vybíhá to všude na webu, jsou toho plné časopisy. Jakoby neexistovala jiná cesta. 

Letos jsem skromná. Toužím sice delší dobu po nějaké další cestě k moři, ale z objektivních důvodů to není a zřejmě nebude možné, a tak na to nemyslím. Ostatně, za hranicemi bych se možná jaksi ani necítila v bezpečí. Děje se ledacos. 

Začala mi dovolená a místo drinků na pláži se raduju z jiných věcí. Dovolená je skvělá, protože dělá tělu a mysli moc dobře. 

Protože o dovolené neexistuje budík. Nic se nemusí stíhat na minuty, nic člověka netlačí. Protože ráno se můžu jen tak koukat synovi do očí a nespěchat. 

Protože každé ráno si můžu zajít na čerstvé rohlíky (a v tu chvíli čert vem všechny bezlepkové snahy...). 

Protože můžu sedět v kavárně, jako dnes, koukat do korun kaštanů a jen se dívat, jak si s nimi hraje vítr a jak jsou fantasticky zelené a zklidňující. 

Protože se nemusím moc líčit. 

Protože můžu poslouchat hudbu.

Protože můžu vařit a přece nemusím. 

Protože každý den se ráno dá vybrat jakýkoliv výlet, zrovna podle nálady a počasí. 

Protože můžu číst knihy a taky hodně spát. 

Protože je prostor povídat si s lidmi, které potřebuju. Kteří mě inspirují.

Protože nemusím myslet na práci (a to dodržuju obzvlášť poctivě:-).

Protože jsem hlavně já a moje rodina. A to intenzivní SPOLU jsme už dlouho potřebovali.


Tohle JE dovolená. Bez ohledu na místo. Dovolená je pro mě letos jako svoboda a harmonie v duši. Tělo necítí žádný tlak a cítí se dobře. Nastává regulérní odpočinek a nabírání sil. Krása.


Žádné komentáře:

Okomentovat