pátek 4. listopadu 2016

DOME-EK



Sedím na turka, v klíně polštář a na něm v klubíčku Jakub. Na nás a kolem nás jeho peřina, jak říká Kuba, dome-ek (domeček). Po těžkém afektu ve školce, na ulici… konečně přicházíme domů a Kuba si říká o spinkání. Pak o dome-ek. Nedbám na nic, a protože chci, aby jeho unavené dušičce bylo dobře, beru peřinu s vědomím, že se pod ní nejspíš uvařím. 

Sedím tam, on leží, je nám teplo a já mu zpívám. V domečku. Kubík už je velmi klidný a jeho hrudník se pravidelně zvedá a klesá, jak odpočívá. Nespí, ale očividně načerpává. Sdílíme nepřenosné kouzlo okamžiku a silného pouta. A já jsem vděčná za to, že jsme i dnes přišli na to, jak to zlepšit. Jak mu pomoct. Aby se necítil sám ve své úzkosti a aby se mu ulevilo. Vytahuju si džíny, krčím svetr, motám elektrizující vlasy...ale je mi to fuk. Funguje to.

Po několika písničkách sundáváme společně domeček a jen tak ležíme pod peřinou a já mu vyprávím pohádky. Stále je to kouzelné. Než vstaneme, uplyne celkem tak půlhodina, ale z hromádky neštěstí je zpátky Kubík. Veselý kluk, který si spokojeně hraje a do večera se hodně a hodně směje a komunikuje. 

Možná tohle je klíčem ke spoustě krizových situací. Nejen u autíků. Spousta zdravých dětí má své strachy a úzkosti, nebo prostě jen špatné dny, a lék může být snadný. Nechat se vést přáním dítěte, být tam pro něj, nespěchat a nedbat na věci, vytahané svetr nebo chladnoucí kávu. Dokonce ani na pípnutí sms. Respektovat a být respektován.

Už to není, jako bývalo. Že velký afekt byl předzvěstí těžkého zbytku dne. Zvedáme se a vracíme do pohody, a to nebývalo zvykem. Není všemu konec a není to marné. Kubík bojuje a očividně nechce do těch svých auti pastí. Chce být šťastný, jsem o tom přesvědčená. Snad to bude tím motorem, který potřebuje k posunu vpřed.


Žádné komentáře:

Okomentovat