pondělí 6. března 2017

TERAPIE



Je večer, všude klid, dítě spí. Sedím u jeho postýlky a kochám se. Ano, říká se, že děti jsou nejroztomilejší, když spí. A taky nejhodnější. Jsou. On je roztomilost sama. A já si říkám, že to je normální terapie. Dejte dětem bílá pyžamka a pak se dívejte, jak spí. 

On má bílé pyžamko, lehce rozcuchané vlásky a spí tím dětským, andělským způsobem. Nemůžu se vynadívat. Je to nevinnost sama a já jihnu. Všechny starosti a stíny každého dne se tak odplavují a říkám si, tohle by měl dělat každý. Denně se večer aspoň pár minut dívat na spícího potomka. Je to krása.

Přemýšlím nad ním a snažím se proniknout do jeho světa. Přemýšlím a nechávám se vést i tím, co jsem četla v knížce „A proto skáču“. Přináší nádherný vhled do světa autistů. Autor popisuje jejich život jako krásný, plný vnímání nádherných detailů světa kolem nás. 

Já jsem unavená, mám své starosti a myšlenky a poprvé v životě mě napadá, že bych do toho světa chtěla. K němu, vlastně k nim, vždyť je jich už dnes nepočítaně. Poprvé nechci lámat jeho pro příchod k nám, od nich, ale sama chci k nim, od svého světa jinam, k té jejich jiné kráse. 

Možná to jsou nepřenosné myšlenky.

Tak raději zůstanu u té terapie. Vážně, jděte se na vaše dítě podívat. Určitě vám pak bude hezky. 


Žádné komentáře:

Okomentovat