pátek 15. září 2017

PEREME SUŠÍME VAŘÍME KRÁJÍME



Dva týdny školní docházky má náš syn za sebou a ve zkratce, suma sumárum, se mu dařilo docela dobře. Zvlášť uvědomíme-li si rozsah této životní změny, zvýšení nároků, celkovou adaptaci... Já si taky začínám dělat obrázek o inkluzi a její realizaci, ale jsou to jen první dojmy, takže o škole, o té snad až jindy.

Dnes bych chtěla vyprávět o tom, jak vypadá poslední týden každé odpoledne po odchodu ze školy. Předně, a s velkou radostí, musím konstatovat, že frustrace, kterou by syn po vypětí musel ventilovat doma, se nedostavuje. Vracíme se zpravidla ve veselé náladě a po uvítání zpravidla hlásí „Nakupovat! Na obchodě! Dva!“ Neboli půjdeme nakoupit do dvou obchodů. No, ještěže jich víc u domu nemáme:-) První cesta vede do samoobsluhy. Už jsem si zvykla nechávat si prostor, aby mi vždycky něco chybělo a já tam měla vůbec co koupit... U pokladny Kuba radostně poskakuje, paní ho nechá naskenovat kódy nakoupených věcí, a když je dobře, může na klávesnici pokladny zmáčknout ENTER. To ho hrozně baví! Pak si utrhne lístek, co vyjede a jak ohnivá čára letí do vedlejší masny. Já vlaju za ním, zatímco on už se dávno zdraví s naší milou paní prodavačkou. I kdybych nechtěla, musím koupit aspoň trochu šunky, aby paní použila kráječ. Má tam kráječe dva a ty se mu moc líbí. Když pracuje jen na jednom, u druhého musí aspoň ukázat, že funguje. Je na nás moc hodná, už nás zná... Kubovi pak předá lístek a my odcházíme. Další součást rituálu je běžet domů a dát lístky do schránky a vevnitř v domě je tam pak PŘEKVAPENĚ najít:-)

Konečně jsme doma. Většinou ještě v bundě Kuba utíká do koupelny, vezme dva ručníky, hodí je do pračky a točí bubnem. Hraje si na praní a dělá u toho vážně věrné zvuky! Nastavuje programy, a dokud program nedojede, nelze skončit hru! Pak ručníky přesune do sušičky a proces je obdobný. Mezi tím vším se nějak převlékne a umyje ruce a už mě vleče a žádá, abych vysypala lego, že budeme stavět. 

Tentokrát je v kurzu, jak jinak, kráječ uzenin. Máme dva – opět – jak jinak:-) Dále pokladna v sámošce, paní prodavačky a taky automat na kávu. Ten ho fascinuje ve škole, takže jsme vyrobili důmyslnou stavbu, do které krásně padají mince a která pak uvaří čokoládu. Podezřívám ho, že je to proto, že si před ním jednou nebo snad i víckrát asistentka dělala právě čokoládu. Ostatně, říkala jsem jí: „Každý den si něco v automatu uvař a jsi jeho!“:-)

Finále technických funkcí představuje presovač. Když nechci kávu, trvá na tom, že bude presovat aspoň naprázdno jen s vodou. Nevadí. Trochu pročistit trubky neškodí. Už to umí, všechno. Říkám si, že to budu muset využít. Že by mi chlapeček vaříval kávu:-), abych pak vydržela až do večera nekonečné „Mamiii, pojď už! Maminka, Kuba, spolu! Hrát!“ A když už vážně padám únavou a je osm večer, dítko v posteli, hračky uklizené, završí to větou „Mami, přečteme! Máma, Kuba!“ A vytahuje šanon plný obrázkových říkanek a písniček. A tak si čteme a je to ta nejněžnější a nejhezčí část dne, jako za odměnu. S tím se jde dobře spát a možná i pro to všechno Kubík teď vstává opravdu zvesela. 

Bojím se to vyslovit. Že se to pokazí. Ale přesto – je to skvělé a mnohem lepší období, než bych kdykoliv dříve čekala. A teď mě omluvte, musím si dát ještě jednu kávu:-) Říkal.



Žádné komentáře:

Okomentovat