Začalo nám období ach jo. Neboli, slovy kamaráda, TADY KONČÍ
VEŠKERÁ SRANDA!
Zdá se, že stačily bezmála čtyři týdny, aby Kuba pochopil,
že škola je vesměs práce, práce, práce. Proto ve středu, na zakončení příjemně
krátkého školního týdne, zahájil nový rituál. No, možná, že z toho nemusí
být rituál, ale já mám v nose, že bude. Totiž asi v půlce cesty do
školy výrazně zpomalil, nápadně svěsil ramena a s pohledem významně
upřeným do země prohlásil vážně a tragicky:
„Ach jo.“ Následně to zopakoval, aby si byl jistý, že ho slyším.
Ta dvě slova dokonale vystihují jeho počínající frustraci a
uvědomění se zmíněného konce srandy. Podezřívám našeho synka, že se do školy
těší už jen na dvě věci. Na svačinu a na tělocvik:-) Zpočátku to byly ještě i přestávkové
polštářové bitvy, ale tuším, že to jim už zatrhli. A tak to začalo jít ztuha.
První odpor začal být kladen u domácích úkolů. Rezistence je
značná a není jednoduché ji prolomit. Zvlášť když jde o nenáviděnou
grafomotoriku. Čtení je raz dva, to nevadí, čísla jsou jednoduše zábavná, ale
grafomotorické listy, s tím na něj nechoďte...se zlou se potážete. Jako
já. Jenže co s tím, když je to jeho nejslabší stránka, že.
Z prázdnin (státního svátku a ředitelského volna) měl
pochopitelně obrovskou radost. Zároveň mi neustále urputně zakazuje vyrobit
kalendář na říjen, kam si píšeme a kreslíme plány, co bude, a který zdobí
smajlíci podle toho, jak nás chlapec zlobí nebo těší. Mám neodbytný pocit, že
tímto odmítá uznat skutečnost, že škola pokračuje, nic nekončí, jen jsme si na
chvíli mohli oddechnout. Nicméně jsem ten říjen už tajně vyrobila a teď jen
musím najít chvilku, kdy ho nepozorovaně připevním.
Druhá úroveň odporu je nastolena ve škole. Přestože údajně
své paní asistentce jednou takhle po ránu řekl ztrápeně „Nudím se!“, její reakci v podobě nabídky pracovního listu
úplně nepřivítal. Tak nějak vůbec nevítá další řady a řady úkolů, přestože ho
ještě šetří. A tak jí tu práci střídavě bojkotuje a střídavě vykonává. Myslím,
že paní asistentka letos zaslouží velký vánoční dárek. Za odolnost a nekonečnou
kreativitu:-)
Třetí úroveň odporu nabírá grády doma. Už nám to začalo.
Princip papiňák. Ve škole drží, tak nějak, jak musí a jak se očekává, a doma
pak pustí všechno, co se v něm hromadí. Únavu, frustraci, vztek. Tak se u nás zase huláká a křičí. A prokládá
se to i tady významným ACH JO. Píšu to s úsměvem na rtu, přestože to jsou
šílené a vyčerpávající situace, po kterých jsem večer zralá na lobotomii. Pochopila jsem totiž, že v řadě situací začíná jít o to, kdo to vydrží
déle. Musely mi na to párkrát rupnout nervy, abych to zjistila, ale třeba dnes
jsem díky tomu uvědomění a výdrži s ledovým klidem dosáhla jednoznačného
vítězství v jedné z té spousty malých domácích bitev. Prostě...hlavně
se nepos... a taky vydržet. Každopádně je dobře, že máme momentálně objednány
dvě krabice antidepresiv ze Znovína:-)
Je to všechno přesně tak vysoká laťka, jak jsme očekávali.
Na synka jsou kladeny velké nároky a on to právě pořádně pochopil. Není to
legrace, a přesto je teď potřeba smát se
větší než kdy jindy. A radovat se z maličkostí – tak třeba slova „Nudím se“ prozatím nikdy nevyslovil. A
teď to udělal a ještě funkčně. Paráda!
Ale jinak, jinak ta formulace skutečně sedí. TADY KONČÍ
VEŠKERÁ SRANDA!
Ach jo.
Žádné komentáře:
Okomentovat