čtvrtek 1. února 2018

VYSVĚDČENÍ...A ÚPLNĚK



Včera byl památný den. Kubík dostal své první vysvědčení a měl z něj velikou radost. Ještě si pamatuju ten pocit hrůzy z toho, že už jde vážně do školy a probůh jak to tam zvládne, a najednou je to tady a chystáme složku na vysvědčení. 

Stále mi to připomíná, jak daleko jsme došli. Hlavně on. Přes všechnu svou paličatost, rebelství, typickou beraní povahu... Každý den je novou výzvou a přináší něco nového. Nikdy to není stejné a každý den se v něm probudí trochu jiná nálada, jiné emoce, trochu víc anebo míň autismu, trochu jiné zájmy. Hned bojujem s touto věcí, hned s jinou. Nikdy se nenudíme. Autismus může přinést do života obrovskou pestrost. Dny plné kreativity a nápadů. Pak zase rutinu a stereotyp. Pokaždé jinak. Myslím, že tahle diagnóza mě určitě udrží mentálně bdělou po dlouhé roky:-)

Po včerejšku ve mně zase rezonuje pocit klidu a radosti. Pýchy na syna. A úlevy, že není tak zle. Včera jsem totiž kromě dojmů z prvního vysvědčení zažila i absolutní šok a hrůzu z toho, jaké peklo může autismus představovat jinde. Byl úplněk a já si vzpomněla... Podívala jsem se po delší době na facebook Dětí úplňku, viděla pár videí a myslím, že si je budu pamatovat velmi dlouho. Tohle si nikdo nezaslouží. Metál manželům Třešňákovým, kteří šíří povědomí o trápení, kterému čelí řada rodin a přesto o nich není vůbec povědomí tam, kde by být mělo. Metál paní Gacíkové, metál rodičům agresivního Míši... Celý svět nevyřeším a budu moc šťastná, když budu dál obstojně kormidlovat ten náš malý auti vesmír doma, ale jsem tiše s nimi.


Žádné komentáře:

Okomentovat