čtvrtek 1. června 2017

TAK TAKOVÉ TO BUDE



Ptala jsem se sama sebe před dvěma dny, jaké to bude? Až...?

Včera byl poslední den v práci. Spousta smíšených i hezkých pocitů, spousta dojmů. Kapitola je uzavřená, jede se dál. 

To AŽ přišlo už dnes. Taková simulace toho, jak může vypadat den o prázdninách, když nepracuju, máme s Kubou nějaké ty povinnosti a morálka je pokleslá. Asi jsem si o to řekla, když jsem plánovala první červen tak, jak jsem plánovala. Přitom je to Den dětí. Asi jsem to schytala jako poselství od dětí celého světa, které mi dneškem vzkázaly – NEPRUĎ!:-)

Ráno vypadalo všechno jako v pohádce. Vstávání s písničkami, poklidná společná snídaně, dobrá nálada. Jeli jsme k logopedce. Výjimečně jsme na autobus nemuseli sprintovat, všechno šlo jako po másle a nenaznačovalo žádné potíže. Kuba vzorně zdravil pana řidiče, v autobuse byl spokojený a po příjezdu vesele hlásil, že ta teta, co za ní jdeme, se jmenuje Katka. „A co u té tety budeme dělat, Kubo?“ „Pracovat.“ Výborně.

Do pracovny jsme vpluli dokonce dřív než v objednaný čas, všechno hrálo. Kuba se sice zaujal novou hračkou, ale bylo zřejmé, že o svém závazku pracovat ví. Jenže pak se stala ta chyba, že na paní logopedku kdosi zaklepal a nemístně rušil. Do toho se zvýšil ruch sousedící třídy mateřské školy a navíc se začalo hrát na piano a zpívat. Tahle minuta nadobro zbavila Kubu touhy pracovat. Rozptýlil se a bylo hotovo. Navíc vykazuje naprosto typické známky končícího školního roku, takže jeho nechuť něco dělat neměla problém po takovém drobném vykolejení zvítězit. Zkoušely jsme to s paní logopedkou různě, ale marně. Z logopedického cvičená se stala další z řady konzultací, po které jsme odpochodovali na autobus zpět. Nestresovala jsem se. Nemá to smysl.

Jízda Kubíka opět bavila, zvlášť když obnášela přestup, tudíž autobusy dva. Fantazie! V autobuse jsem se ho ptala, proč u tety nepracoval. Mlčel. Tak jsem se zeptala „Tys byl unavený nebo jsi nechtěl?“ A z vedlejšího sedadla se ozvalo: „Netěl“. Na tváři spokojený úsměv a mně to celé přišlo prostě hrozně komické...

Když jsme přijeli domů, šli jsme ještě něco koupit do drogerie. Tam se mi pokoušel dát najevo, že potřebuju několik krémů NIVEA. Když jsem si vybrala tělové mléko, snažil se mi vnutit místo jednoho dvě stejné. Asi když mu to nevyšlo s tou NIVEOU... Hned vedle je italská restaurace...děsně tam toužil jít. Tak jsem si řekla, proč to nezkusit. To je ostatně jeden z úkolů...trénovat i tenhle druh socializace... A tak jsme si sedli na oběd.

Způsobně si vybral špagety a džus, prohlížel si pohádkovou knížku a byl jako z medu. Pak mu to začalo být dlouhé a servírku vyhlížel s neustále se opakující formulkou UŽ JDE. Nikdo nešel a já mu znovu a znovu vysvětlovala, že to pan kuchař musí napřed uvařit.  Když to přinesli, zatrnulo mi. Na špagetách byly stonky polníčku!!!! Špatně!! Kuba něco zamrčel a já se s polníčkem klidila pryč z jeho talíře. Co jsem nestihla, to mi hodil do rajčatové polévky. Ufff, problém vyřešen, nezbyla tam ani drobná zelená stopa... A tak jsme se do toho pustili. Pravda, trochu jsme se u toho na sluníčku potili, ale šlo to. Za velký úspěch se dá považovat to, že bílé tričko neschytalo ani kapku kečupu. Náš chlapeček leccos neumí, ale teda jíst špagety, to fakt zvládá...:-) Poté se rozhodl, že ochutná můj tonik. Jak jinak, než křikem mohl oslavit to, že jsem mu to nedovolila... Pak už to bylo celé nějak dlouhé a tak začal povolávat „Zaplatíme!“ Přišla paní a zaplatili jsme. Poté jí Kuba narval do rukou vše, co zůstalo na stole neuklizené, aby jako věděla, co s tím, že. Hurá. Mission accomplished.

Následná cesta přes různá úskalí, obchody a hřiště byla únavná, ale prima. Doplazili jsme se domů po pěti hodinách akce a byli připraveni, že přijde teta a bude Kubovi stříhat vlásky. Teta přišla včas a Kuba si ochotně sednul na židli. Teta třikrát střihla a bylo po akci. Začal bojkot. Přesněji řečeno, teta střihla přesně tak, že už to bylo vidět a nebylo možné dál nestříhat, pokud bych nechtěla, aby mé dítě vypadalo jako zanedbaný pitomeček. Jenže mé dítě sundalo tričko a prohlásilo „HOTOVO!“
 
Na Kubu se nesmí jít silně a po zlém s nátlakem. Je potřeba vzít v úvahu, že stříhání je zkrátka trauma, které jako neautista nedokážu pochopit. Je potřeba nezapomenout, že ho to bolí a nesnese to. A tak jsem na něj šla hezky a něžně, asi stopadesáti způsoby. Střídavé kňourání a vztek jsem pak vzdala, šla si s tetou-kamarádkou povídat a přestala si Kuby všímat. Ten mezitím roznesl své vlasy všude, kde mohl, včetně gauče a polštářů. A protože tonoucí se stébla chytá a já vážně nechtěla, aby byl za toho pitomečka, šla jsem po poslední naději. Vzala jsem jeho plyšáka Pučmelouda a pučmeloudím huhňavým hlasem jsem na něj spustila. „No Kubóóó, že nám nebylo hlášeno? Ty se nechceš stříhat nebo cóóó? No honem utikéééj na tu židli. Hele já jdu s tebou jóóó?“ Kuba následně, prakticky v pučmeloudí hypnóze, absolvoval dobrou čtvrthodinu stříhání. Nakonec nás přece jen ještě vydusil a zkrátka nedovolil vybrat vlásky kolem jednoho ouška. Takže teď opravdu vypadá všelijak, ovšem to hodlám dořešit za jeho hlubokého spánku.

Po úklidu vlasů a koupání rebela jsem odpadla jak hruška a do večera jsem jen povlávala bez jakékoliv pořádné aktivity. 

Tak takové to asi bude:-)


Žádné komentáře:

Okomentovat