pátek 11. července 2014

SVĚTLÉ CHVILKY V TEMNÝCH DNECH



Poslední dva dny jsou jaksi temné. Moje nálada je temná. Hodiny plynou a já se cítím pořád otupěle. Nevím proč, nemám ani chuť o tom přemýšlet. Nemám chuť tak nějak na nic. Včerejší uklízecí terapie nebyla špatná. Dneska leje. Uklízet už není co. Tak aspoň poslouchám muziku. Mým novým objevem je Birdy. A fakt mě baví. Asi si půjdu koupit originální CD. Už ani nevím, kdy jsem tohle naposledy udělala.

Ale. I ve dnech temných se dějí věci krásné. Třeba včera. Může se to zdát naprosto obyčejné, ale u mě je to jinak. Uvařila jsem oběd. A náš chlapeček ho snědl. Polévku, hlavní jídlo, kompot. Nepokoušel se odmítat, prostě ochutnal a pak všechno snědl. Žádný bojkot, žádná psychologie, žádné triky. Naopak. Obrovský apetit, ochota jít do nového. Krása. Kdo nezažil mnohaměsíční trápení s jídlem, jako to bylo u nás, asi nepochopí. Ale to byl skvělý zážitek. Stejně jako včerejší jízda autobusem. Jen tak jsme jeli naproti mému muži do práce. A Kuba se choval naprosto civilizovaně. Trpělivě se mnou čekal na autobus, spořádaně se mnou nastoupil a poctivě se držel madla. V klidu se mnou vystoupil (opustit autobus bylo vždy těžké asi jako opustit svého času výtah) a myslím, že si to moc užil! Žádné rozčilování, žádná netrpělivost, žádné hádání. No, ne že bychom se hádali s tou jeho „nemluvou“…ale říkám tak tomu…když zlobí a já ho kárám…je to legrační… Tak teda včera jsme se vůbec nehádali, to bylo fakt prima:-)

A je tu ještě něco, co absolutně prosvětluje poslední dny. Až se bojím o tom psát, aby to nezmizelo… Tak jen opatrně a zlehka…ať to nepřestane… Čteme si společně první knížku. Je psaná v piktogramech a žádná další taková neexistuje, ale tahle je zázrak. A Kuba si ji rád společně čte. A když ji nečteme, tak si ji nechá vyprávět…a vydrží po celou dobu… Pro nás jako rodiče to opravdu moc znamená. Je to intenzivní sdílení s tím naším autíkem… je to tak krásné, až se nedá dýchat..


Žádné komentáře:

Okomentovat