úterý 3. ledna 2017

NEPLNÍŠ SVÉ POVINNOSTI!



Někdy se život ubírá tím správným směrem a přináší do cesty to, co má a co je potřeba. Třeba já. Původně učitel angličtiny, pak strmá cesta napříč public relations a pak po (trochu nečekaně delší) mateřské, (trochu nečekaně) asistent pedagoga. Ale smysl to dává.

Už od synkovy diagnózy jedu v samostudiu všeho možného pedagogického, sonduju, hledám, učím se, jak dál. Většinou to bylo a je o speciální pedagogice, ale s nástupem do práce pronikám zase víc do pedagogiky...jak to nazvat.. .běžné (asi). 

Nejsem žádná hvězda a strašnou spoustu toho ještě nevím, ale cosi už přece. A tak se mi stává, že se trápím v šatně školky a chci tam nebýt, když slyším některé rodiče pronášet některé příšerné věty. Dneska ráno otec řekněme Toníka vrčel na syna, jen co přišli. Po klasickém takdělejpřevlékejse, ježišmarjá a prosímtěcoděláš následoval obzvlášť nepěkný kousek: „Tondo dělej! Nemám čas!! Mám zpoždění, jenom kvůli tobě!“ On teda ten Tonda dost pravděpodobně žádný andílek nebude, jenže je po vánočním prázdninách poprvé ve školce a holt to nejde tak rychle, jelikož je očividně ospalý. 

Odpoledne mám to „štěstí“ a s tím stejným otcem se zase setkávám v šatně. Toník opět protestuje a docela protivně kňouravě si vynucuje cosi, po čem touží. Otec odvětí, že nic nebude, jelikož si Tonda „neplní své povinnosti“ (ta formulace mi jaksi zabrnkala na nervy, jelikož na tu má Toník v této verzi určitě ještě čas, když je mu s bídou pět). Povinnosti nepovinnosti, Tonda jde stále stejnou kňouravou cestou, otec pění, mezi dalšími rodiči včetně mě se očividně snaží ovládat, ale končí to bohužel tradičním „Dělej, sakra, nebo ti jednu střelím.“

Ach jo. U těchto „sakra rodičů“ si vždycky říkám, proč že ty děti vlastně mají? Proč si je dělali?

Jasná řečnická.

Jsem moc ráda, že díky svému muži, díky sama sobě, díky tomu, co nás potkalo, děláme věci úplně, ale úplně jinak. Jaká úleva.



Žádné komentáře:

Okomentovat