pondělí 2. ledna 2017

PRIMA ZAČÁTEK



Vždycky jsem mívala jakousi nutkavou představu trávit prvního ledna harmonicky, šťastně, ideálně, zcela v duchu toho vtíravého „Jak na Nový rok, tak po celý rok“. Jelikož mě dlouhé volno opravdu uvolnilo a zklidnilo, včerejší Nový rok byl tak opravdu tak nějak přirozeně pohodový a fajn. Podvědomí dělá hodně. 

U ohňostroje na náměstí se mě zmocnil takový nával emocí, za jaký by se nemusel stydět leckterý autista. Vůbec jsem nevěděla, co si s tím počít, a neustálý tlak slz, co chtěly už už vyhrknout, jsem tlumila a mizerně maskovala pokašláváním. Když už jsem si myslela, že je to dobrý, podívala jsem se na synka, jak mu v náručí mého muže září oči, jak fascinovaně kouká na nebe, a bylo to zpátky. Bylo to hezké.

Na dnešní den jsme měli dlouho naplánovanou návštěvu psycholožky. Další kolo rozumových testů. Jela jsem tam rezignovaně, smířená s tím, že Kuba nebude pracovat. Opozičnictví a odpor k práci totiž umí mistrně nastolit, když je to nejmíň potřeba. Jenže pak jsme zkusili nahodit novou motivaci. Jízdu tramvají. A světe div se, pracoval. Intenzivně nějakých dvacet minut, pak pauza, pak jeho vítězoslavný pokřik „po-ední!!“ oznámil poslední úkol a on tak, neskutečně a neočekávaně, absolvoval polovinu testů. Pak ještě oslnil paní psycholožku svou znalostí čísel a dnů v týdnu a zavelel k odchodu. 

Byla velká úleva pro změnu jen sedět na pohovce, zdálky pozorovat pracující dítě a nemuset zasahovat. Když už se to chýlilo k pauze, začal hodně blbnout. Provokovat, dělat, že neví, házet na psycholožku očima...úplná koketa. Za každou tramvají za oknem se podíval, ruku si podpíral jako v hospodě, laškoval. Fórky, fórky, fórky.  Dívala jsem se na něj a připadalo mi to děsně komické. A pak jsem si uvědomila, že se vůbec ale vůbec nemůžu divit. Je prostě po nás. Vtipálek. Měla jsem nutkání vyprsknout tam smíchy. 

Je to prima, mít kolem sebe hodně humoru. 

A pak jsme mrzli a mrzli a jezdili tramvají a taky jsme se na Svinově byli podívat na vlaky a zase jsme mrzli a Jakub byl prostě šťastný. A my s ním.


Žádné komentáře:

Okomentovat