neděle 1. ledna 2017

NOVÝ ROK



Odpočinek mi náramně prospěl. Měla jsem spoustu času posbírat se z toho příšerného bodu nula. Z vánočních svátků a celého období až do dnešního dne se stal rodinný čas. Klid a intimita domova. Byli jsme jen my sami, maximálně pak babičky a dědečci. Kubík viděl krásný rodinný model Štědrého večera a myslím, že letos ho to tajemno pohltilo tím správným způsobem. 

Už měsíc s Kubou nepracuju. Žili jsme adventem, pečením cukroví, těšením na Vánoce. Kuba couval a couval, až to vyústilo v sebejistě pronášenou větu „Nechi úkouky!!“ (= Nechci úkolky) Pod tíhou předvánočních příprav jsem rezignovala. Kuba opět mluví turecky, třetinu dne stráví svými rituálky a auti činnostmi, při kterých má uši už doslova zabedněné.  Na druhou stranu zase navazuje doslova vřelé vztahy se všemi svými prarodiči. Vnímá rodinu jako nikdy dřív. Projevuje velkou fantazii ve hře. Je to jako vždycky něco za něco. Dělá zdravé věci a pak si je kompenzuje svými úniky. 

Přehrávám si ty dny a s příchodem nového roku tradičně rozjímám. O půlnoci jsem muži řekla, že jsem si jistá, že ten další rok nebude snazší a lepší. Ale že přeju nám třem, ať jsme zas o kousek silnější. A že mé jediné přání na další rok je jen o tom, aby nás do dalšího Silvestra v rodině neubylo. 

Předsevzetí si nedávám, jelikož i tak mě v životě pod tlak dostává spousta jiných faktorů a nepotřebuju přidat. Třeba těch průlomů a pádů kvůli autismu.......těch je tolik. Těžko by se to popisovalo někomu, kdo to nezažil. Syn je na jednu stranu šílený a na druhou zas naprosto úžasný. Emoce lítají ze strany na stranu a já si říkám, proboha proč mi říkali, že se zklidní...?! 

Ono to zřejmě jiné nebude. Tak myslím, že se v tomto roce budu učit, jak se tím vším nedostat pod tlak, jak zachovat klid. A víru ve zlepšení. A pak taky o tom, jak se smířit s tím, že leccos se zkrátka nezmění. 

Jak jsem říkala – letos to prostě o nic snazší nebude. Ale těším se na to. Na každý den:-)




Žádné komentáře:

Okomentovat