Momentálně jsme v období iPadu.
Naši kamarádi a známí by se asi divili a říkali by, že to jsme přece pořád –
neboli už od loňských Vánoc, kdy ho Kuba dostal. Ale pravdou je, že teď to je
intenzivnější. Chlapeček sotva ráno rozlepí oči, už za námi běží a přes celý
byt se ozve AAAAAJ-PA. Škoda, že sem nejde přenést ta intenzita a nadšení, se
kterým slovo říká, doslova se do něj totiž položí. Asi pro jistotu, to aby
rodičové okamžitě porozuměli, co že to vlastně chce.
Čas strávený u tabletu neustále
sledujeme a držíme v rozumných mezích. Upřímně, sama jsem docela zděšená
tou posedlostí dnešních dětí po elektronice, virtuální komunikaci, po hrách a
prostě po všem tom, co pokrok přinesl. A tak si to hlídáme. Měl období, kdy si
pouštěl videa z youtube, což mi krom pouštění pěkných dětských písniček
docela dost vadilo. Teď už to nedělá. Vypínáme wifi a tváříme se, že to nejde.
Po pár marných pokusech na to zdá se zapomněl a baví se svými aplikacemi, které
jsou zčásti pro zábavu a zčásti didaktické. A že se zlepšuje! Můj muž říká, že
dnes už se děti prostě rodí s těmi geny a dovednostmi potřebnými pro práci
s počítači a podobně. Něco na tom bude. Našemu autistovi to nikdo
neukázal, a přece si ve svých aplikacích dělal „pořádky“. Něco odinstaloval,
ale taky si je rozdělil do složek a podsložek a přesně (jak jinak) ví, kde, co
má. Zatímco já k tomu občas přijdu a naprosto tápu. A že v samotných aplikacích
bývám sama pozadu, to už asi nemusím říkat. Je neuvěřitelné, jak mu to jde. Jak
se zlepšuje. Rozhodně je hrozně dobře, že se na iPadu dají zablokovat nákupy v aplikacích,
protože jinak bychom asi nevědomky utratili majlant...jsem přesvědčená, že ten
náš prcek by určitě přišel na to, jak získat uzamčené levely:-)
Někdy bývám nešťastná, že sotva
přijdem ze školky, už po tabletu touží, ale celkově zhodnoceno, je to báječná
pomůcka. K nezaplacení při čekání v restauraci, u lékaře, v dopravní
zácpě, prostě při jakékoli potenciálně krizové situaci. Navíc Kubova jemná
motorika šla opravdu nahoru a aplikace grafomotoriky ho v podstatě naučila
kreslit sluníčko, hlavu kočky i prasátka. Aplikace zaměřené na výuku písmenek a
vůbec mluvení ho naučila rozeznávat některá písmena. A taky je číst. Pochopil
tady princip domina i pexesa. Ne, opravdu na tablet nedám dopustit.
Vždycky se taky rád díval na
pohádky. Naším současným favoritem je Pat a Mat. Něco, u čeho se pobavíme i my
rodiče. Mrzelo mě jen, že se tam nemluví. Ovšem, vyvážila to jiná skutečnost.
Nedávno si tak Kubík něco vymýšlel s legem a najednou měl postavenou
houpačku i s dvěma figurkama, takovou, jako měli jeho Pat a Mat v jednom
díle. A začal ty figurky houpat. Neuvěřitelné! Hra na něco, obrovský kus
nápodoby, prostě zase věci dříve zcela nereálné a pro autíky náročné...
Vizuální zábava je synkův relax.
A ještě k tomu ho něco naučí. Co víc bychom si mohli přát? Už tak to má ve
světě, kde řadě věcí nerozumí, těžké, tak proč mu to neulehčit. I my sami si
dopřáváme odpočinek podle svého gusta. Tak pěkný den a co nejvíc relaxu přeju
všem:-)
Žádné komentáře:
Okomentovat