neděle 25. ledna 2015

ČAS



Tak jsem nějak ten nedělní večer trávila žehlením. Nebere to konce. Ale nevadí mi to. Nikdy mi to nevadilo. Poslouchám u toho hudbu a přemýšlím. A zjišťuju, že mi hlavou proudí spousta věcí, které mají společného jmenovatele – čas.

Nemocný blízký člověk mi připomíná, jak je čas nemilosrdný. Jak krájí ten zbytek společných zážitků na menší a menší kousky. Je mi z toho přetěžko.

Výchova syna je stále náročnější. Dalo by se říct, že jsme se zdravě naštvali a dva dny zpět se do toho obuli s naprosto novou intenzitou a důsledností. Větší než dřív. Odměnou je nám řada afektů, které musíme přežít, než to naše mládě pochopí, že pravidla opravdu určujeme my a že nemá příliš smysl rebelovat. A že bude muset makat. Konečně předvést všechno to, na co stoprocentně má. A co kolikrát předvádí jinde, jen ne doma. A ten čas věnovaný přemýšlení o tomto je rozsáhlý. A pořád toho není dost. A přemýšlím, jestli to chvilku někdy nechat být...a nežít třeba víc pro sebe? Pro muže? Pro nás? Co představuje větší riziko? Ohrožujeme pak správnou výchovu, správnou nápravu autismů a lepší budoucnost? Nebo víc pak ohrožujeme svůj vzájemný vztah, svou sílu zvládat to všechno, své VLASTNÍ pocity štěstí a uvolnění? Co je důležitější a kdy? Kéž by byl někdo, kdo by mi poradil, ale jistojistě vím, že není. Žijete-li nějakým způsobem s autismem, je jen minimum lidí, kteří vám jsou opravdu schopni poradit. A to ještě jen v něčem. 

Čas trávím už i v práci. A jsem za to ráda. Koneckonců někdy se poctivě připravuju i po večerech. A pak si říkám, je to tak dobře? Nebo jak s tím časem naložit? Relaxovat s vědomím, že řada restů se jen prodlužuje? Nebo pracovat s vědomím, že padám na ústa fyzickou i psychickou únavou?

Čas počítám na dny dovolené, náhradního volna a návštěvy lékařů, tak, aby mi to prostě „vyšlo“. (Mimochodem už teď vím, že mi to letos nevychází. A to mě střídavě vrhá do pocitů zoufalství.) 

Čas každého je natolik vyplněný povinnostmi, že na radosti zbývá málo času. Nebo je potřeba si je dělat z maličkostí. Umím to? Začínám dost pochybovat. 

S časem prostě strašlivě bojuju. Nutí mě vybírat si priority i tam, kde chci obojí a ne jen jedno. Asi bych chtěla umět být bohémem. Ovšem nic mi není vzdálenější než tohle:-(

A teď končím. Jelikož je ČAS JÍT SPÁT, ať zítra svým zjevem nevylekám děti v práci:-)


Žádné komentáře:

Okomentovat