čtvrtek 15. ledna 2015

ÚTĚK



Život s autistickým synem je plný drobných úspěchů a radostí. Když se daří. Když jsou dobrá období. Je to prožívání momentálních vzestupů bez ohledu na nejistou budoucnost. Dnes se taky něco podařilo. Že to se mnou málem seklo, je druhá věc.

Ti, co nás vnímají jako hyperprotektivní rodiče, snad konečně pochopí, proč děláme, co děláme. Dnes mi Kubík utekl. Běžel jako vždy ke vchodu našeho domu. Dělá to denně. Nevím, co ho dnes popadlo běžet dál a to rovnou k hlavní cestě. Neměla jsem šanci ho dohnat. Je velmi rychlý a měl náskok. Bral to jako legraci, celou cestu se smál. Ještě teď mě mrazí. Je naprosto neuvěřitelné a skvělé, že na samotném konci chodníku se opravdu zastavil. Doběhla jsem ho, dala mu pár výchovných na zadek, z čehož si jaksi nic nedělal a na mé důrazné věty, že toto se nesmí, že ho přejede auto, se na mě usmál a řekl ANO. 

Poslala jsem ho na hřiště a šla pomalu za ním. Dlouho jsem dýchala jak po maratonu. S roztřesenou dušičkou. Chci věřit, že to nebyla náhoda. Že se něco naučil. Že ví, že na cestě je nebezpečno. Že zastavil záměrně, vědomě. Protože pokud ano, překročili jsme dnes jeden z mnoha rubikonů:-) 


Žádné komentáře:

Okomentovat