pátek 29. srpna 2014

CANISTERAPIE NA ULICI



Procházky s Kubou bývají docela adrenalin. Většinou si oba zaběháme, já teda nedobrovolně, jak chytám utíkající dítě. Pořád se snažím ho nějak naučit a gesty vysvětlit, že utíkat mi nesmí. Měl na to i piktogram, ale očividně nic nezabírá. Prostě CHCE běžet, tak běží. Člověk by se až rozněžnil, když vidí, jak se chlapeček při běhu otáčí, směje se jako sluníčko a očima laškuje, jako že to je prima hra. Jenže je mu pomalu čtyři a půl a je fakt rychlý. Takže zbývá nechat něhu stranou a makat, ať ho chytím ještě na chodníku.

Po dvou dnech vytrvalého deště vysvitlo sluníčko a bylo vážně krásně. V podvečer jsme si vyrazili spolu na procházku, aby se mu líp usínalo. Začalo to skoro hned u domu. Začal zase sprintovat. Hned na poprvé ho ale zastavilo něco jiného než uřícená máma. Pejsek. Takový malý ratlík s šátkem u krku. Kubík kolem něj tancoval a hrozně se smál. První úkol pro mě bylo přimět ho jít dál, protože hodlal následovat pejska, který šel samozřejmě úplně jiným směrem. S menším afektem jsme se hnuli dál.

Přišli jsme do parku a potkali stařenku s pejskem. Pejsek byl velmi přátelský a Kuba taky. Paní se rozpovídala, že by ji její Sisinka vyměnila kdykoliv, když potká někoho sympatického, což teda Kubík zrovna byl. Laškoval s ní, dokonce i neobratně pohladil, dá-li se to tak nazvat, a opět ji nehodlal opustit. Stará paní ovšem rozhodně už jít chtěla, tak jsem ho opět jaksi přeprala a šli jsme.

Dalších patnáct minut jsme strávili pod vypnutou fontánou, do jejíhož kanálu se snažil chlapeček dostat každý klacek, každou šišku i lísteček. Byla jsem tam jak obranář, aby to neucpal. Když jsme se dostali zase kousek dál, narazili jsme na další psy. Dvě starší kamarádky venčily své mazlíky a to bylo něco pro Kubu. A pro psy. Mohli se z něj zbláznit. Trdlovali u něj a on byl spokojený. Odvážně k nim dřepnul a pak zase cukal, když se k němu chtěli víc přiblížit. Obě kamarádky svorně tvrdily, že mu nic neudělají, že mají rádi děti. Paní byly opravdu příjemné a vstřícné. Jedna měla trochu vizáž čarodějnice, chybělo jí dost zubů a měla jsem pocit, že z ní táhne alkohol, ale co, měla milého pejska a byla na Kubu hodná. Tak co by člověk nevydržel, že. Za chvilku se s tou druhou loučila a já byla ráda. Vypukl afekt a Kubík je nechtěl nechat jít. Zatímco jsem ho uklidňovala a vysvětlovala mu, že pejsek už musí domů, její kamarádka se dala naším směrem a začala si se mnou povídat. Kuba přesměroval pozornost na jejího psa a zas byl spokojený. Měla jsem obavy, že ho zašlápne, jak jančil, a ona zhodnotila, že on není divoké dítě a že ona má tři dcery a pět vnoučat a jedno je postižené. Tak jsem jí pověděla, že Kuba je autista a paní se rozjela. Měla pocit, že mi to vysvětlí, jak to teda je a jak je to náročné a že to mají ty mámy těžké a tak. S trochu skřípějícíma zubama jsem ten monolog poslouchala a připomínala si, že to určitě MYSLÍ DOBŘE. Taky jsem byla ráda, že se Kubík venku baví.

Kuba se mezitím vtipně snažil krmit chudáka jedenáctiletého psa listy, strkal mu je před čumák a významně u toho mlaskal, snad aby zvíře pochopilo, co s tím má dělat:-) Pak někde našel klacek a začala pravá canisterapie. Paní Kubíka povzbudila, aby pejskovi (taky Kubovi, mimochodem) házel. Kuba se rozmáchnul a druhý Kuba rozběhal své staré nohy. Jenže pes pak nechtěl pustit klacek z tlamy. Chlapeček se s tím nemazlil a šel mu klacek normálně vzít rovnou ze zubů. Nato se paní lekla, že pes je starý a má bolavé zuby a šla mu pomoct. A tak jeden házel klacek a druhý ho nosil v zubech a trochu se o něj prali. Já mezitím poslouchala moudré rady, při kterých mi došlo, že ten alkohol nešel cítit z její kamarádky. Navíc moudré rady začaly i působit v tom smyslu, že nemám být tak důsledná, když chci prckovi utřít nudli u nosu. Pomalu jsem uvažovala o úprku. Když Kuba začal klackem čechrat druhému Kubovi ocas a trochu ho zlobit, řekla jsem si, že stačilo. Vysloužila jsem si afekt a dítě pro jistotu musela odnést v náručí.

Domů jsme to brali střídavě sprintem, stačili se ještě zamazat od písku a přinést pejskův klacek až domů do bytu. Bylo to ale fajn. Potěšila mě jeho náklonnost ke zvířátkům, menší ostych a vůbec kontaktnost. Navíc se s paní a pejskem i přes slzy vzorně rozloučil a řekl to své sladké AOJ. Opravdu nám chlapeček dělá pokroky:-)


Žádné komentáře:

Okomentovat