úterý 30. května 2017

POCHYBNOSTI



Je devět večer, já se naprosto nesmyslně cpu perníčkama a snažím se urovnat si myšlenky.

Dnes jsem se totiž přistihla, jak mě u Kuby vytáčely naprosté banality. Uvědomila jsem si, že jeho výkyvy paradoxně zvládám hůř teď, když se hodně věcí naučil a jeho schopností jsou na míle daleko od doby před třemi čtyřmi lety. Teď, když s ním vlastně ani nepracuju. V podstatě téměř nikdy ve všední dny nezbývá na to energie ani čas. Logopedie, grafomotorika, všechno stojí. 

Nedivím se, že má při konci školního roku prostě dost a nechce. Nedivím se ani sobě, že nemám sílu to denně přetlačovat. 

A tak trávíme čas spolu velmi volně, netrápím se, že zábava typu iPad nebo pohádka není žádný zázrak. Prostě odpoledne načerpáváme každý po svém a očividně to každý potřebujeme. 

A přesto mě ty jednotlivosti vytáčí. Jeho vztekání, zvláštní zvuky, které ho baví dělat a ze kterých mi už jde hlava kolem. Jeho specifické odlišnosti. Jeho umanutost. Nějak mi to jde hůř ustát. 

Vyčítám si to, že jsem slabá. A pak si říkám, co budu proboha dělat, když s ním budu celé léto doma? Takže hodlám věřit, že to je z vyčerpání z práce a všeho, co teď v životě já i můj muž řešíme. A že až se to rozvolní a ubydou určité povinnosti, bude líp. I na duši. 

A po prázdninách škola. Nový režim, nové změny, těžký přechod. Dost pravděpodobně krize. A znovu si říkám, jak tohle zvládnu? Nemám nejmenší pochybnosti o tom, že dělám správně. Za rozhodnutím být se synem doma si stojím a věřím, že to pomůže snazší adaptaci. Jen váhám, jestli jsem na to vlastně připravená. 

Zítra je můj poslední den v práci a já si říkám, jaké to asi bude. Smutné? Úlevné? Divné? Asi všechno dohromady. Už tři roky chodím do práce a své myšlenky tříštím různými směry. A najednou zbydou jen dva. Péče o syna a péče o domácnost. Chtěla bych říct tři a přidat k tomu vlastní zájmy, ale nebudu si nic malovat. Nebude to žádná havaj.  

Hmm. Jaké to asi bude...?


Žádné komentáře:

Okomentovat